30/12/11

CONTE DE CAP D'ANY, FELIÇ 2012



En unes quantes hores veurem com s'allunya la cua d'aquest dur  2011, i celebrarem amb gana la seua partida al racó de la història on quedarà relegat com a model de les grans contradiccions amb què està organitzat aquest món .

El mal és que la cara que ens mostra el 2012 i els pessics que pronostica donar-nos no prometen millor fortuna  als sofrits ciutadans i ciutadanes que breguem dia a dia per sobreviure amb dignitat. L'arribada del nou any també la celebrarem, l'alegria i les ganes de compartir bons moments no ens falta, però ja tenim  les carretades de força preparades i llesta la resistència activa per a dir la nostra.

"UNA HISTÒRIA REAL AMB FINAL IMAGINARI" és el conte que aquest cap d'any vull compartir amb vosaltres, amb el desig utòpic que el final imaginari es convertisca en real, perquè ( com és conegut) la imaginació sempre és menys dolenta que la realitat.

FELIÇ CAP D'ANY I FORÇA PER AL 2012


      

22/12/11

FINAL DE TRIMESTRE, BONES FESTES

Aquesta setmana l'hem dedicada a fer algunes manualitats pròpies de Nadal: un arbre amb mans pintades per adornar l'entrada, una felicitació de cartolina i celofana amb tres dimensions i un calendari que ens ha ajudat a aprendre els mesos de l'any i que ens servirà per saber en quin dia estem.
Ens ho hem passat bé, hem treballat de valent i hem creat com a bons artistes.
Hui  dijous ens hem acomiadat fins l'any que ve amb una passejada pels carrers del barri, per a anar a tirar la carta als Reis Mags i el Pare Noel, deixar uns pàquest a Càritas, veure el Betllem i visitar l'exposició de fotogtafies de  la Casa del Cable. En tornar, l'Ampa ens ha fet xocolata boníssim, després, com tots els anys, hem cantat un fum, fum de nadales. I ben acomboiats hem marxat a casa a descansar i passar les festes en pau i en família.
Fins l'any que ve!

Com podeu comprovar també el bloc s'ha mudat per a passar les festes i rebre el 2012. 
BON NADAL, TRANQUIL.LES VACANCES I 
FELIÇ ANY NOU 

8/12/11

Ferramentes d'aula Tic.

A les IV Jornades "Llengua i TIC", organitzades per Escola Valenciana, que es van celebrar a l'IES Bovalar de Castelló de la Plana, els dies 16 i 23 de novembre del 2011, es va exposar la ponència taller "Eines TIC per a l'ensenyament lingüís-TIC", realitzada per Pilar Garcia Vidal i Alícia Martí Climent, acompanyada d'una presentació ben visual i explícita sobre l'univers d'eines TIC per a l'ensenyament: recursos electrònics per a l'organització d'idees (mapes conceptuals, núvols de paraules, línies del temps i pòsters), recursos àudiovisuals per elaborar treballs acadèmics (bancs d'imatges i de sons en línia, programari per a l'edició de vídeo, etc.), llocs on compartir documents de text, presentacions i vídeos a la xarxa, així com espais web per a l'aula (blog, wiki, xarxes socials...).
Per als qui no vam poder assistir, podem disposar de la presentació, gaudir i aprendre amb un bon resum de la ponència, afortunadament gràcies a les Tic.
Cliqueu per enllaçar a la presentació

Més informació en la xarxa d'unentretants

16/11/11

PRIMER PREMI DEL CONCURS DE CONTES SOBRE INTERCULTURALITAT

Loreto  Gavilà i  Adriana Skelton  guanyen  el concurs de Contes sobre Interculturalitat, en la categoria de 8 a 12 anys, que anualment convoquen  Creu Roja i la Regidoria de Serveis Socials de Xàbia.
La participació dels  alumnes de  5e i 6e  de Primària ha sigut nombrosa i de qualitat. Tots els participants han rebut un diploma. Enhorabona!     




>


(Informació  de Xàbia al Dia sobre la jornada d'Interculturalitat)

27/10/11

SESSIÓ DE TEATRE I VISITA AL MUSEU FALLER

El dijous 20 d'octubre les classes de 1r, 2n, 3r i 4t vam fer una excursió artística i cultural a Gandia. L'oferta del teatre del Raval és sempre bona i en el col.le quasi podem dir que estem abonats. Enguany hem començat la temporada assistint a l'obra "Alíci@.com" de la companyia Jàcara.  Es tracta d'una innovadora versió de l'Alícia viatgera per països meravellosos. En aquest cas una Àlicia del segle XXI que explora el món de la xarxa virtual degut a ...
No, no conte més que no vull descobrir les intrigues de la trama als futurs espectadors.  L'interés de l'obra està tant en l'originalitat i actualitat de la versió, com en la interpretació i en el muntatge sorprenent d'efectes especials: llums, so..., que absorbeixen el públic cap a dins de l'escenari, de la mateixa manera que l'ordinador absorbeix la protagonista. Xiquets, xiquets i mestres  vam estar ben distrets, endemés de gaudir d'una divertida representació ens vam instruir sobre alguns misteris informàtics. Ara quan engegue internet a l'ordinador de la PDI de la meua aula i se sent la veueta que diu " la base de dades de virus ha sigut actualitzada" els meus alumnes ja saben de què va.

La visita al Museu Faller també va resultar entretinguda, els ninots indultats i el procés de confecció d'una falla els va moure la curiositat. Els va agradar molt el bosc de tubs de so; al taller faller van poder aprendre i practicar les més senzilles tècniques de creació de ninots... i per acabar, ja a hora de dinar com és perceptiu, una especial mascletà: "la globotà" ( no deixeu de mirar el vídeo del final del reportatge de fotos).  Fins la pròxima.


20/10/11

Cursets online


L'oferta de formació online és cada vegada major i més interessant. Informar-te, documentar-te i realitzar les activitats pròpies del curs tranquíl.lament des de casa, triant l'horari que més et convé,  de forma personalitzada i al ritme que et marque la motivació, resulta una bona manera de continuar aprenent i arribar a dominar coneixements i tècniques igual que si es tractara d'un curs presencial.
En internet trobem cursets variats, gratuïts o de pagament, de diferents administracions o entitats, de temporalització determinada i que en acabar  donen un certificat, diploma o fins i tot crèdits, en tot cas només cal inscriure'ns, matricular-nos ( si hi ha vacants), contactar amb el tutor i seguir les sessions virtuals. La descàrrega de materials no sol ser complicada i les explicacions queden  ben clares,  després fas els exercicis que demanen, pots contactar en un fòrum amb altres alumnes..., una experiència valuosa i pràctica (ho he comprovat).
Però també trobem cursos oferits de manera gratuïta i altruista, com tantes coses en internet. No tens tutor, ni fòrum, ni certificat, ni crèdits, tanmateix pots accedir quan vullgues i  són igual d'instructius.

Una proposta  interessant la tenim en el projecte Ateneu  l'espai de formació del Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya que recull els materials elaborats per a les activitats formatives, recursos metodològics i documentals, eines per treballar a les aules i tutorials.  Amb un bon programa de formació telemàtia que inclou
Altra proposta que deixe és la del CEP AZAHAR, plataforma de teleformació constituïda pels tres ceps de la província de Cordoba.   L'àrea de recursos  és d'accés lliure i estan tots els cursos que han impartit. N`hi per aprendre a fer wikis, websquest, activitats en jclic, lim, Jimdo, quadernia, constructor... aah i per ensenyar per competències.


Ànim per intentar-ho que no quede.
.

21/9/11

COMPETENTS EN PROGRAMAR PER COMPETÈNCIES ?

Jo explorant l'ús de les TIC, ben contenta amb el profit que anava traient-li a la Pissarra Digital, i més cofoia encara perquè ja tenia connexió a internet en l'aula, cavil.lant en les formes i maneres de fer que xiquets-xiquetes, pares-mares, i fins i tot companys-companyes,  veren en les noves tecnologies un aliat per a aprendre i ensenyar... i ara me n'adone que el que deuria haver estat fent era aprendre a programar per competències.
Si m'haguera preocupat més en estudiar  la gran influència educativa de les Competències Bàsiques i tota la terminologia que les envolta: subcompetències, descriptors, indicadors, desempenys..., hores d'ara ja tindria preparada la programació didàctica seguint les pautes que ens demana la Conselleria en l'ordre 45/2011, de 8 de juny, i podria dedicar-me a avaluar i conèixer tranquil.lament els meus nous alumnes i proporcionar-los allò que requereixen.
Segurament també hauria enllestit  una programació d'aula novedosa i ben encertada, amb bona quantitat de fulls de doble entrada, de plantilles, ítems i altres documents on guiar-me i on anotar, perquè no se m'oblide, el que passa en classe i com evoluciona cada alumne. Tot és poc per a evitar els fracassos escolars i seguir les indicacions dels informes PISA.
Però com no m'havia preparat per fer front a programacions fabuloses, m'he vist obligada a fer un curset intensiu, rebuscant materials en internet, escorcollant en webs d'inspeccions educatives i centres de professors d'altres comunitats, en blocs de professionals experts en la matèria... Reconec que, al marge de la melé mental que tinc, alguna cosa he tret en clar i per si a algú li serveix i li facilita el camí, deixe uns quants enllaços que m'han ajudat prou. 
Dels retalls econòmics en matèria educativa no vaig a parlar hui, malgrat les mobilitzacions que abunden per l'estat espanyol, perquè en aquest país valencià nostre quasi ningú en parla, endemés precisament jo no puc queixar-me, tinc internat i PDI a la meua aula ( clar que el meu fill és un de tants professors interins  perduts en les llistes de la borsa de treball des de fa un any, quan la gran retallada educativa valenciana).

Competencias Basicas, guia para docentes
Educar en competencias
Competencias Básicas: transformando el currículo, rediseñando tareas.
Órientació sobre el desenvolupament de documents de planifiacaió de centre.
 Criteris orientatius per a l'elaboracio de la programació docent ( Conselleria educació valenciana)
Plantillas para la programación de aula

Sort !!!