Jo explorant l'ús de les TIC, ben contenta amb el profit que anava traient-li a la Pissarra Digital, i més cofoia encara perquè ja tenia connexió a internet en l'aula, cavil.lant en les formes i maneres de fer que xiquets-xiquetes, pares-mares, i fins i tot companys-companyes, veren en les noves tecnologies un aliat per a aprendre i ensenyar... i ara me n'adone que el que deuria haver estat fent era aprendre a programar per competències.
Si m'haguera preocupat més en estudiar la gran influència educativa de les Competències Bàsiques i tota la terminologia que les envolta: subcompetències, descriptors, indicadors, desempenys..., hores d'ara ja tindria preparada la programació didàctica seguint les pautes que ens demana la Conselleria en l'ordre 45/2011, de 8 de juny, i podria dedicar-me a avaluar i conèixer tranquil.lament els meus nous alumnes i proporcionar-los allò que requereixen.
Segurament també hauria enllestit una programació d'aula novedosa i ben encertada, amb bona quantitat de fulls de doble entrada, de plantilles, ítems i altres documents on guiar-me i on anotar, perquè no se m'oblide, el que passa en classe i com evoluciona cada alumne. Tot és poc per a evitar els fracassos escolars i seguir les indicacions dels informes PISA.
Però com no m'havia preparat per fer front a programacions fabuloses, m'he vist obligada a fer un curset intensiu, rebuscant materials en internet, escorcollant en webs d'inspeccions educatives i centres de professors d'altres comunitats, en blocs de professionals experts en la matèria... Reconec que, al marge de la melé mental que tinc, alguna cosa he tret en clar i per si a algú li serveix i li facilita el camí, deixe uns quants enllaços que m'han ajudat prou.
Dels retalls econòmics en matèria educativa no vaig a parlar hui, malgrat les mobilitzacions que abunden per l'estat espanyol, perquè en aquest país valencià nostre quasi ningú en parla, endemés precisament jo no puc queixar-me, tinc internat i PDI a la meua aula ( clar que el meu fill és un de tants professors interins perduts en les llistes de la borsa de treball des de fa un any, quan la gran retallada educativa valenciana).
Competencias Basicas, guia para docentes
Educar en competencias
Competencias Básicas: transformando el currículo, rediseñando tareas.
Órientació sobre el desenvolupament de documents de planifiacaió de centre.
Criteris orientatius per a l'elaboracio de la programació docent ( Conselleria educació valenciana)
Plantillas para la programación de aula
Sort !!!
Ara m'arriba un enllaç amb orientacions de la Conselleria per fer les programacions. La meua, millor o pitjor, ja fa dies que està acaba i presentada a l'equip directiu, però mira, com diu aquell " Val més tard que mai". Deixe l'enllaç junt als altres.
ResponEliminaHola! En el meu col.le no ens han passat les orientacions de la conselleria. ¿Sabeu on estan publicades?
ResponElimina¿Vosaltres heu fet tots els punts en la programació? Uf, és molt per a cada curs.
Hola Bea, entre els enllaços que he posat dalt n'hi ha un on figuren les orientacions de Conselleria per a fer les programacions didàctiques, justament l'he deixat avui perquè avui l'he trobat, no sé exactament quan va eixir. És el que diu "Criteris orientatius per a l'elaboracio de la programació docent ( Conselleria educació valenciana)". La veritat és que jo he fet eixa "programació novedosa" conjuntament amb la meua companya de cicle, tutora de 2n, a fi de ser conseqüents en el treball de cicle. Crec que Conselleria no ha clarificat massa ( potser ni ells ho tinguen clar) quin tipus de programació havíem de fer. En el fons hauria de fer-se la programació didàctica de tot el cicle ( en equip), i després la programació d'aula ( individual)desenvolupant unitats didàctiques o els projectes de treball. Així mateix per fer la de cicle com toca cal tenir elaborat previament el currículum de centre, i em sembla que tants documents pocs els tenen fets. Total que qui més qui menys, fem les programacions "a bulto". Si pots arribar a acords amb companys i companyes de nivell i cicle, segur que la programació serà alguna cosa més que una paperassa. Una llàstima, el que hauria de ser motiu de reflexió, planificació i motivació no és més que una obligació frustrant i estressant... Sort
ResponEliminaEstic d'acord amb tu, la programació hauria de ser un treball prioritari. A més a més si ho ferem seriosament, ens seria molt útil.
ResponElimina¿Em pots dir com poses les pestanyes "pàgina principal" "jocs i activitats" etc? Vull fer apartats al meu blog, però no m'aclarisc massa.
ResponEliminaHola Bea, és fàcil. Ves a "crear nova entrada", abans de crear-la voràs que hi ha una pestanya on diu "editar pàgina" clica l'opció. Et durà a "crear pàgina nova", clica i t'apareixerà una pàgina amb una finestra per escriure semblant a les d'una entrada. Posa el títol que t'interesse, serà el de la pestanya. Ompli la finestra, amb index, fotos, enllaços... serà la pàgina. Publica, i ja està. Si vols ampliar la pàgina sempre serà des de la mateixa finestra, no hi ha posts com en la pàgina principal. Ja em diràs. Quin és el teu blog?
ResponEliminaGràcies, el blog és de novata total, sols tinc tres entrades... De moment estic posant enllaços a jocs de llengua i mate per a motivar als xiquets a visitar-lo.
ResponEliminahttp://montroiclassede4t.blogspot.com/
Hola Pepa, estic intentant fer el que m'has dit, però no trobe la pestanya "editar página" en crear nova entrada. ¿Pot estar en un altre lloc?
ResponEliminaHola Bea, he entrat al teu blog i veig que ja has creat una nova pàgina, de coneixement del medi, per tant no cal que que et diga res més. Recorda que aquestes pàgines no tenen per a fer diferents posts, va tot en la mateixa fulla, però tu vas afegint el que t'interessa i després només cal recórrer la pàgina. Ànim que se t'està quedant molt interessant. Al meu perfil trobaràs el meu email, per intercanviar coneixements amb més espai. Una abraçada.
ResponEliminaBuscant, buscant, al final ho he trobat, gràcies per la teua ajuda!!!
ResponElimina