16/3/09

GRÀFIQUES D'ENQUESTES EN LA PDI

Una altra activitat interessant ha sigut la de tabular enquestes senzilles mitjançant un document "excel" en la pissarra digital. Els alumnes van donant compte de les seves respostes mentre anem omplint el full de càlcul. En acabar, només cal insertar les gràfiques corresponents... Les observacions i comentaris sobre el resultat col.lectiu són ben substanciosos.
Enquesta sobre higiene i salut.














Gràfica dels mesos de naixement dels alumnes.

28/2/09

PREMI ENRIC VALOR

El 17 de febrer, just el dia del meu aniversari, vaig rebre un esplèndid i inoblidable regal: EL PREMI ENRIC VALOR DE NOVEL.LA 2008. L'obra "El desordre de les dames" la publicarà pròximament edicions Bromera.
Com és de ben nascuts ser agraïts, aprofitaré el bloc per lliurar un ramell d’agraïments:
Gràcies a totes i tots els qui han compartit amb mi el temps que he dedicat ha escriure aquesta novel.la, l'ajuda, els ànims i consells que m'han donat ( mare, fill, filla, germans, germanes, amics, amigues, companys, companyes, primers lectors, assessors lingüístics, correctors particulars). Gràcies als historiadors i historiadores que, sense saber-ho, m'han proporcionat la documentació i la inspiració necessàries per a recrear i imaginar personatges, ambients, fets passats, aventures, relats... Gràcies a la Diputació Provincial d'Alacant per la convocatòria del Premi Enric Valor, gràcies al Jurat per fixar-se en la meua novel.la i triar-la entre altres, que segur eren execel.lents. Gràcies a l'editorial Bromera per estar ja preparant la publicació. I posada a donar les gràcies, vagen per davant els meus agraïments als futurs lectors i lectores, espere que gaudesquen llegint la novel.la tant com jo he gaudit escrivint-la. (Més informació)

15/2/09

EXPERIÈNCIA AMB LA PDI D’UNA ESTUDIANT D’EDUCACIÓ.

Durant les tres últimes setmanes, en la classe de 2n, ha estat fent pràctiques docents una estudiant per a mestra. L’estudiant en pràctiques, Loli, és antiga alumna del col.le, aquí va passar els seus primers anys escolars, va aprendre a llegir, escriure, comptar, contar, conèixer, estudiar, jugar, conviure... Ara no ha vingut a aprendre el que ensenyem (això massa ho sap), sinó que ha vingut a aprendre com ensenyem. Cursa el seu primer any de carrera i les setmanes de pràctiques en el centre havia dedicar-les principalment a observar i fer informes. Però estava tan interessada i entusiasmada que li vaig proposar una activitat: reelaborar un conte amb els alumnes. Com hem estat treballant la unitat didàctica “El poble”, va triar el conte “L’enigma de l’esfinx” (cliqueu per accedir a l'original). El va presentar als alumnes mitjançant la PDI. Van fer exercicis de comprensió i expressió oral, d’exploració del relat, d’anàlisi dels elements, de seqüenciació, resum... Després, per equips, van canviar alguns dels elements principals i el van reconstruir. Amb la nova narració cada alumne va confeccionar un llibret, amb dibuixos i frases. Per acabar, vam digitalitzar cada llibret i els alumnes van eixir a llegir i explicar en la pissarra el conte que havien fet. Una experiència completa i positiva. Sort Loli, torna quan vulgues. pepa guardiola


4/2/09

REMATANT GARBES DIGITALS.

Per "anar rematant garbes" del curset de la PDI, penge al bloc l'activitat que m'ha enviat com a pràctica la logopeda del meu col.le, Alejandra Pérez. Cliqueu sobre la imatge i espere que pogueu descarregar i obrir el document, està comprimit en zip perquè el servidor no em reconeix un document del software de notebook de Smart i no em deixa traslladar-lo directament... Coses de la tècnica ( o del meu desconeixement).

29/1/09

ALS COMPANYS I COMPANYES DEL CURSET DE PDI

Salutacions a tots i totes. Com se vos ha quedat el cos després de la pallissa de pissarra “elèctrica” que vos he pegat? Sí, ja sé, les cadires no tenien res a vore amb les poltrones dels diputats... són modestes cadiretes de xiquets i xiquetes de 7 anys. Més mèrit per a vosaltres. Diuen que la fama costa. Encara que nosaltres no busquem cap fama..., simplement ens preocupem per millorar la nostra manera de “fer classe” ( que ja és molt), i això també costa ( més si has de passar vora tres hores sobre una cadireta de fusta... aii!! després d'una jornada de bregar per fer més competents a les nostres criatures... aii!!).
De nou demostrem que els docents ( a mi m’agrada dir mestres a la manera antiga), estem fets d’una pasta especial, mescla d’humilitat i orgull, d’altruisme i superació, de senzillesa i cultura ( a que m’ha quedat bonica la frase?).
Gràcies per l’atenció que heu tingut i per l’interés que heu posat en allò que jo he pogut mostrar-vos.
Ara, segueu a casa còmodament, obriu el programa de la PDI i feu un treballet per a que el compartim el pròxim dijous dia 5 de febrer.
Vos aconselle que, abans d’enfrontar-vos amb la pàgina en blanc del notebook ( el blanc buit sempre impressiona), cavil·leu una mica sobre què voleu fer. Vos ajudarà repassar alguns dels temes que heu donat i les activitats que heu fet amb els alumnes, o les que vos agradaria haver pogut fer... Com si foreu artistes plàstics, utilitzeu el propi treball de classe com a font d’inspiració per a la creació digital. Segur que trobeu matèria per a començar a crear pàgines precioses. Una vegada arromangats i ficats en feina, si se vos empastra la pasta, feu una ullada a la web sobre l'ús de la PDI SMART.
Qualsevol cosa que necessiteu, em teniu a la vostra disposició.

20/1/09

Parlant de què podem fer amb una PDI a l'aula.

Una breu explicació, realitzada a classe, amb les veus dels propis xiquets i xiquetes ens dóna una idea ràpida de la quantitat d'activitats que podem fer amb una pissarra digital dins de l'aula.
Pepa Guardiola