15/2/09

EXPERIÈNCIA AMB LA PDI D’UNA ESTUDIANT D’EDUCACIÓ.

Durant les tres últimes setmanes, en la classe de 2n, ha estat fent pràctiques docents una estudiant per a mestra. L’estudiant en pràctiques, Loli, és antiga alumna del col.le, aquí va passar els seus primers anys escolars, va aprendre a llegir, escriure, comptar, contar, conèixer, estudiar, jugar, conviure... Ara no ha vingut a aprendre el que ensenyem (això massa ho sap), sinó que ha vingut a aprendre com ensenyem. Cursa el seu primer any de carrera i les setmanes de pràctiques en el centre havia dedicar-les principalment a observar i fer informes. Però estava tan interessada i entusiasmada que li vaig proposar una activitat: reelaborar un conte amb els alumnes. Com hem estat treballant la unitat didàctica “El poble”, va triar el conte “L’enigma de l’esfinx” (cliqueu per accedir a l'original). El va presentar als alumnes mitjançant la PDI. Van fer exercicis de comprensió i expressió oral, d’exploració del relat, d’anàlisi dels elements, de seqüenciació, resum... Després, per equips, van canviar alguns dels elements principals i el van reconstruir. Amb la nova narració cada alumne va confeccionar un llibret, amb dibuixos i frases. Per acabar, vam digitalitzar cada llibret i els alumnes van eixir a llegir i explicar en la pissarra el conte que havien fet. Una experiència completa i positiva. Sort Loli, torna quan vulgues. pepa guardiola


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada